Thursday, September 27, 2007

Ikut dekat-dekat, tengok apa dapat?

Ingat I punya post ini, tengok fakto nombor dua.

Sudah beratus-ratus kali I sudah bagi tau dia, biar guna mulut ataupun guna eksyen, jangan ikut kereta depan dekat sangat. Banyak kali I atau bapak mertua I kena guna brek kecemasan 'angin'.

Petang tadi dia pulang lambat, I sudah tunggu punya tunggu. Kena pergi kerja ni, mana laki I? Bila balik, dia beritahu I yang dia cium belakang kereta lain. Dalam hati I ingat, aaahhh... itulah, terima padahnya. I tanya, serius tak? Kenapa? Ikut dekat sangat ke? Dia cakap dia pandang arah lain satu atau dua saat, kemudian ciumlah.

I tanya lagi, ada kemek tak? Katanya, takde, tapi adalah 'luka' sikit cat kereta. Kereta yang lain, amacam? Kemek? Dia kata takde lah, sama sama kereta kita, cat kereta tu tanggal sikit. Jadi, ok lah, orang itu kata tak payah buat apa-apa ke?

Tau apa dia jawab? You ingat ler! Itu orang India! (Maaf ye, jika kawan-kawan ni baca, tapi sini memang, orang dari tempat ini and dari Shanghai, bukan main. Satu sen pun kira!) Jadi, suami kena panggil ejen kamilah. Besok I kena tanya dia apa sudah jadi.

Tengok lain kali, dia ikut dekat-dekat lagi tak.

7 comments:

AceOne118 said...

siapa tarak faham, mali-mali saya kasi tranlate dalam bahasa yinglish. Kekeke

Annie Q said...

eh..mengapa blog in bahasa melayu lagi lei? Ur hub dont know how to read ka?
Dekat sana pun ada orang in-dia ka? ;)

L'abeille said...

Wah... "kacang hijau manis" ini pun pandai tulis dalam bahasa melayu hor?

Tolong kasi tau si laki "Berhati hati kat jalan raya" jangan tengok amoi sampai cium bontot kereta kat depan hehehe

mott said...

saya harap dia tak akan pandu macam itu in future. walaupun tak ada hal, bayar sikit...manyak sakit!

Sweetpea said...

aceone - u kasi translate bia betui!

annie q - u komen english dia tau lar, aiyah :P dia bukan dari m'sia, tak tau baca lor

l'abeille - tak tengok amoi pun macam ini punya.

mott - tarak bayar wor. ejen cakap jika kita tak claim okwor, tunggu itu yindia panggil atau tidak lor.

Annie Q said...

Oooopppss..saya minta maaf...saya tak tahu..alamak! cepat "padamkan" saya punya komen.

Sweetpea said...

annie q - tapa tapa, not always baca i punya blog :)